第五日。
それはどうやって綴りますか? Hoe spel je dat?
これまでひたすらアルファベットをやってきたけれど、今日はようやくスペリングに踏み出した。
これによって、単語の名前とスペリングを覚えなければならないという進歩をとげる。
het raam
de deur
het boek
de pen
het meisje
de vrouw
het potlood
de sleutel
de tafel
de stoel
het huis
de televisie
de jongen
de man
de boekentas
de aktentas
de schooltas
de rugzak
de stylo
de balpen
de nulpen
表現力UP
twee keer kort
二回短く
twee keer lang
二回長く
Omcirkel de letter van de juiste voornaam.
正しいファーストネームを丸で囲みなさい。
表現力UP
発音の長短を説明するためだけに登場した単語もあるのだが、これまでのものも含めて書き出してみた。
Nederlands is gemakkelijk.
de mand
de rat
de mat
de zak
de hak
de ram
Bart(naam)
de bal
de man
de lat
de maand
de raat
de maat
de zaak
de haak
het raam
de baard
de baal
de maan
laat
de lok
de zon
kort
de bom
het ros
het bos
de kop
het bot
de pot
de ton
de look
de zoon
de koord
de boom
de roos
boos
koop
de boot
de poot
de toon
kamer
vuilnisbak
ringmap
de lavabo
het bord
het raam
de kapstok
de vensterbank
het vel
leg
Ben(naam)
de pen
ver
de les
veel
leeg
het been
de peen
de veer
gelijk
同じ
niet gelijk
異なる
de weg
het mes
de speld
de wet
weeg
de mees
speelt
weet
de muur
de school
de week
bomen
pennen
balen
bussen
penen
muren
bommen
ballen
de ring
de doos pralines
de mp3-speler
de CD
het kookboek
de jas
de rugzak
de bureaustoel
de schaar 20cm
het horloge
50 cent = een halve euro
de klok
het scheerapparaat
het koffiezetapparaat
(ここからちょっと予習的に)
de teen
weeg
het meer
de zee
de reep
de week
tien
de wieg
de mier
zie
riep
de wiek
de beet
leef
de veer
keer
de biet
lief
vier
de kier
de ree
de reep
de zee
ween
de steel
het meel
de kreet
de ezel
de rij
rijp
de wijn
de vijl
de sijl
de wijk
de mijl
het krijt
de ijzel
この日は、スペリングの練習をやって大部分の時間が過ぎていったような気がする。
終了。